T H_IS   IS   NO_T   A   BLO_G
(und andere Miniaturen)

[Season 2015/16]



piet









SEP 2016


I'm sure the universe is full of intelligent life.
It's just been too intelligent to come here.
(Arthur C. Clarke, IRC discussion at Scifi.com)



Piet Wessing: untitled #642

untitled #642 (A Sakura Odyssey)



Ubi sunt (Katatonische Chiffren V,1):

Wo sind die Versprechen der Zukunft?
Wo sind die Tränen von morgen?
Wo jene vor uns, die träumten?

Wohin hat die Zeit sich bewegt?
Der Mond, die Planeten, das All?
Wohin jene vor uns mit Verstand?

Schnee war gestern, es bleibt allein:
Wo ist das Neue vom vergangenen Jahr?









AUG 2016


I burn down your cities
How blind you must be
I take from you your children
And you say how blessed are we
You all must be crazy
To put your faith in me
That's why I love mankind
You really need me
That's why I love mankind
(Randy Newman, »God's Song«)



Piet Wessing: Auriga

Auriga
aus der Serie The Black Screens



Gibt es noch mehr von deiner Sorte? (Katatonische Chiffren V,2):

Der grosse Tag im Eimer ist nun da. Aus den Ohrhörern plärrt ein lallender Männerchor, während du zu dem Einzig Wahren Großen Pudding betest. Du faselst messerfuchtelnd noch etwas Verwirrtes in die Technologie der Ungläubigen, denn du willst deine Gedanken mitteilen, die wachsen wie feuchter Schimmel, rasende Gedanken, die unergründlichen Bahnen folgen. Gedanken über herumliegendes totes Fleisch und vergeblich klingelnde Handys, über Blut und Schreie von unsagbar Verstümmelten, über niederträchtige Rache an allen, die nicht sind wie du. Du hältst dich für irrtumslos, aber du bist nur verblödet. Du fühlst absolut gar nichts, es sei denn Hass auf die Sinnlosigkeit deiner erbärmlichen Existenz, getarnt als Hass auf andere.

Dann verlässt du das dunkle Loch, in dem deine bleiche Gestalt unter schwarzen Fahnen kauerte und betrittst die Welt des hellen Wahnsinns: wenigstens im Tod von irgendeiner Bedeutung sein.

Aber hier ist die Botschaft des Wahren Heils: Kehre nun zurück in das Loch, aus dem du gekrochen kamst und schneide dir dort die Pulsadern auf (längs, nicht quer). Da wird ein grosser Segen für dich sein und ein kleiner Segen für die Menschheit.









JUL 2016


Meek and obedient you follow the leader
Down well trodden corridors into the valley of steel
What a surprise!
A look of terminal shock in your eyes
Now things are really what they seem
No, this is no bad dream.
(Pink Floyd, »Sheep«)



Piet Wessing: untitled #675_700_679 (EurOpera)

untitled #675_700_679 (EurOpera)


A generation which ignores history has no past — and no future.
(Robert A. Heinlein, »Time Enough for Love«)










JUN 2016


My life has no purpose, no direction, no aim, no meaning, and yet I’m happy. I can’t figure it out. What am I doing right?
(Snoopy)



Piet Wessing: Plastic Bird

Plastic Bird (2016)

Eine neue Videoarbeit aus der Reihe Les Films du Pierrot: eine kurze Meditation über Imagination und Schönheit und die Bedeutung des Augenblicks (und eine visuelle und musikalische Hommage an die Plastic Bag Szene aus American Beauty).


Ricky: Sometimes there is so much... beauty... in the world, I feel like I can't take it, and my heart is just going to cave in.
(Sam Mendes, »American Beauty«)










MAI 2016


Creatures shaped this planet's soil,
Now their reign has come to an end,
Has life again destroyed life,
Do they play elsewhere, do they know
more than their childhood games?
(Genesis, »Watcher of the Skies«)



Piet Wessing: untitled #775

untitled #775 (Vor dem Gesetz)



Himmel (Katatonische Chiffren III,6):

Der Wind, der bläst aus Norden,
das Kind nun lässt das Morden.
Vorbei sind alle Sorgen,
der Wind, der bläst aus Norden.









APR 2016


I think we consider too much the good luck of the early bird and not enough the bad luck of the early worm.
(Franklin D. Roosevelt)



Piet Wessing: untitled #550

untitled #550


Drunk: It's the end of the world.
Sebastian Sholes: Those gulls must have been after the fish.
Mrs. Bundy: Of course.
Boy: Are the birds gonna eat us, Mommy?
(Alfred Hitchcock, »The Birds«)










MÄR 2016


Go then, there are other worlds than these.
(Stephen King, »The Gunslinger«)



Piet Wessing: untitled #909

untitled #909



Katatonische Chiffren IV (Die letzten Dinge):

Epilog

Worte auf den Lippen, auf der Zunge,
Zukunft legt ihre Lippen an seine Worte.

Unerkannt, das dunkle Tor aller Welten,
voller Sterne - des Reisenden Zeit endlos.

Dies waren die Engramme der Wandlung.









FEB 2016


Cold reigning king
Shelter the women that sing
as they produce the movement
(Yes, »Siberian Khatru«)



Piet Wessing: untitled #1365

untitled #1365 (Eutopian Khatru)


The world was all before them, where to choose
Their place of rest, and Providence their guide;
They, hand in hand, with wandering steps and slow,
Through Eden took their solitary way.
(John Milton, »Paradise Lost«)










JAN 2016


They're whispering his name
Through this disappearing land
But hidden in his coat
Is a red right hand
(Nick Cave, »Red Right Hand«)



Piet Wessing: untitled #66

untitled #66 (The Red Ball II)


Pleased to meet you
Hope you guess my name
But what's puzzling you
Is the nature of my game
(The Rolling Stones, »Sympathy For The Devil«)










DEZ 2015


John McClane: Another day in paradise.
(Len Wiseman, »Live Free or Die Hard«)



Piet Wessing: untitled #1265

untitled #1265 (Hutopia Battle)


The object of terrorism is terrorism. The object of oppression is oppression. The object of torture is torture. The object of murder is murder. The object of power is power. Now do you begin to understand me?
(George Orwell, »1984«)










NOV 2015


Marvin Berry: [on the phone, as Marty plays Johnny B. Goode] Chuck! Chuck, it's Marvin. Your cousin, Marvin Berry. You know that new sound you're looking for? Well, listen to this! [holds the receiver out]
(Robert Zemeckis, »Back to the Future«)



#715


TR808 ist ein quasi "verschollenes" Hörstück, das 1985 im Mehrspurverfahren ausschließlich mit dem - heute legendären - analogen Drum-Synthesizer Roland TR-808 hergestellt wurde, wobei die Frage thematisiert wurde, was so ein Gerät eigentlich kann (und nicht, wozu es gebaut wurde). Das Stück wurde dann als Parallelmontage in das Hörstück 8 Deutsche Tänze von 1981/82 eingearbeitet. Zum 30jährigen Jubiläum (von Back to the Future) wurde es wieder zusammengefügt und erscheint hier nun leicht überarbeitet als eigenständiges Werk.


Marty: What about all that talk about screwing up future events? The space-time continuum?
Doc: Well, I figured, what the hell?
(Robert Zemeckis, »Back to the Future«)










OKT 2015


We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far. The sciences, each straining in its own direction, have hitherto harmed us little; but some day the piecing together of dissociated knowledge will open up such terrifying vistas of reality, and of our frightful position therein, that we shall either go mad from the revelation or flee from the light into the peace and safety of a new dark age.
(H.P. Lovecraft, »The Call of Cthulhu«)



Piet Wessing: untitled #1003

untitled #1003


The future is history.
(Tagline zu Terry Gilliams »Twelve Monkeys«)










[Season 2017/18]

[Season 2016/17]

[Season 2015/16]

[Season 2014/15]

[Season 2013/14]

[Season 2012/13]

[Season 2011/12]

[Season 2010/11]

[Season 2009/10]