T_HIS   IS   NO_T   a   BLO_G
und andere Miniaturen

[Season 2021/22]



piet









SEP 2022


The Universe is a labyrinth made of labyrinths.
(Stanislaw Lem, »Fiasco«)



Piet Wessing: Hidden Message #10

#10: relayed message from hogarth to procyon triangle

Ensemble music (for pianos, marimbas, celesta, violin and viola) and a walk through the woods with Goya, shaping the hidden message #10:

relayed message from
hogarth to procyon triangle
maximum neutrino range
from 2199 glos pana
17461 years to altamira










AUG 2022


All I see are dead people.
(Terry Gilliam, »Twelve Monkeys«)



Piet Wessing: Hidden Message #9

#9: emergency message from jetée to sirius cluster

Ensemble music (for pianos and string trio) and worker, shaping the hidden message #9:

emergency message from
jetée to sirius cluster
@ 2195.12.29:
progressive dys-chronia
caused by orpheus magda cole










JUL 2022


To lose one parent, Mr. Worthing, may be regarded as a misfortune; to lose both looks like carelessness.
(Oscar Wilde, »The Importance of Being Earnest«)



Piet Wessing: Hidden Message #8

#8: a message from mariangel

Ensemble music (for pianos) and a waterfall, shaping the hidden message #8:

a message from mariangel
by reading 25_4 future
to rigel the descending child
celebrating his parents
21610417 and 21660717










JUN 2022


If something is boring after two minutes, try it for four. If still boring, then eight. Then sixteen. Then thirty-two. Eventually one discovers that it is not boring at all.
(John Cage)



Piet Wessing: Hidden Message #7

#7: urgent message from sphinx to algol

Ensemble music (for pianos, harp, bassoon and clarinet) and children playing, shaping the hidden message #7:

urgent message from sphinx
to algol about time insurances’
perennial question of existence:
cei lost contact in 1927 and
departed 1954 back to 2179










MAI 2022


The words fill my head
And fall to the floor
If God’s on our side
He’ll stop the next war
(Bob Dylan, »With God on Our Side«)



Piet Wessing: Hidden Message #6

#6: last message from betelgeuse

Ensemble music (for pianos and string trio) and falling rain, shaping the hidden message #6:

last message from betelgeuse
to ww3 intervention team:
20140318 cause postponed
20220224 new target delay
steganalysis λ2 for payload

(für Michael K)









APR 2022


Dieses Bild hat ein Russe vor 107 Jahren gemalt, eine Ikone der Moderne.
Und sehr prophetisch, wie ich finde.
Und so vieldeutig bezeichnend für das, was so viele Russen gerne machen.


blacksquare

Kasimir Malewitsch, »Schwarzes Quadrat auf weißem Grund«









MÄR 2022


Dass meine diesjährige Neujahrsmail Im Banne des Z hieß, ist irgendwie unheimlich angesichts der Markierungen russischer Invasionstruppen. Der Titel ist außerdem der eines Comics von André Franquin über den durchgeknallten Weltbeherrschenwoller namens Zyklotrop, und diese Parallele zum irren Iwan ist noch unheimlicher. Aber am Unheimlichsten ist, dass nach der Pandemie nun leider noch eine weitere der Prophezeiungen aus Die letzten Dinge eintrat (diesmal vom No_Blog Oktober 2014).

Mir fehlt aktuell der Sinn für eine weitere Hidden Message diesen Monat, mir geht nur dauernd die ganz offene Botschaft durch den Kopf: Trink Polonium, Genosse Wladimir! Möge das gestörte Männchen im Kreml einen baldigen Tod erleiden, z.B. indem man es den Eltern der getöteten Kinder überlässt.


Piet Wessing: untitled #1174 (The Fog of War)

untitled #1174 (The Fog of War)



Katatonische Chiffren V (Die letzten Dinge)

Siebtes Bild (Ba'al)


Herr der Lügen, Herr der Fliegen,
triumphierend reitet das rote Pferd.

Erneut grinst und tobt ein Männchen,
der gestörte Führer vergoldeter Horden.
Seine Herrschaft komme, sein Wille sei,
wie in der Hölle, so auch auf Erden.

Erneut dreht ein dunkles Karussell sich,
auf den Pferden langsam faulende Kinder.
Unser täglich Blut gib uns heute,
und vergib uns unsere Schuld.

Denn Dein ist das Reich und die Gewalt
und die Grausamkeit in Ewigkeit.









FEB 2022


So lethal was the disease that cases were known of persons going to bed well and dying before they woke, of doctors catching the illness at a bedside and dying before the patient.
(Barbara W. Tuchman, »A Distant Mirror«)



Piet Wessing: Hidden Message #5

#5: message from antares to bilu-sha-ziri

Ensemble music (for pianos and string quartet) and coloured clouds, shaping the hidden message #5:

message from antares
to bilu-sha-ziri @ 2166.10.05
unknown origin of fivefold
exclusion of chinese sc1-3
investigation of sc4 in 2046










JAN 2022


Your voice may move men to strange and wonderful visions, but it throws that orchid into acute melancholia.
(J. G. Ballard, »Prima Belladonna«, from the collection »Vermilion Sands«)



Piet Wessing: Hidden Message #4

#4: a private message from adhara, first of the virgins

Ensemble music (for pianos and vocals) and a ballet dancer, shaping the hidden message #4:

a private message from
adhara, first of the virgins,
to her unborn father canis
about the vermilion bird
of january 11, 2126






Außerdem neu im neuen Jahr: Nach den Katatonischen Chiffren 2021 nun ein weiteres real existierendes Buch, diesmal die längst überfällige monografische Werkschau zum Inferno (Werkgruppe XXII). Vor sechs Jahren angekündigt, und nun endlich Dank eines Künstlerstipendiums des Kulturministeriums NRW und monatelanger Arbeit tatsächlich realisiert.

Das analoge Original ist auf 200 Exemplare limitiert, aber die digitale Kopie anschauen kann sich jeder hier:


Inferno Katalog









DEZ 2021


What if God was one of us?
Just a slob like one of us
Just a stranger on the bus
Tryin' to make his way home?
(Eric Bazilian, »One of us«)



Piet Wessing: Hidden Message #3

#3: verification message from acrux to dep.h&r

Ensemble music (for pianos, synthesizers and vocals) and four bud sprouts, shaping the hidden message #3:

verification message
from acrux to dep.h&r
concerning bazilian crucifixion theory:
he was one of us
and most of the crowd were travellers










NOV 2021


Time and tide will wait for no man, saith the adage. But all men have to wait for time and tide.
(Charles Dickens, »The Life and Adventures of Martin Chuzzlewit«)



Piet Wessing: Hidden Message #2

#2: final message from monkey to arctur&izar

Ensemble music (for pianos and string quartet) and crossing beaches, shaping the hidden message #2:

final message from
monkey to arctur&izar
@ 2161.04.17:
overlord secured at
51°26'33.1"N 7°01'39.1"E










OKT 2021


If time travel is possible, where are the tourists from the future?
(Stephen Hawking, »A Brief History of Time«)



Piet Wessing: Hidden Message #1

#1: a message from mara to her daughter altair

Ensemble music (for pianos and string quartet) and the streets of New York, shaping the hidden message #1:

a message from mara
through the past, darkly
to her daughter altair
on her 9th birthday
october 21, 2198





Nach Jahren (und Jahrzehnten) der Arbeit an den Text-/Bildminiaturen der Werkgruppe XXIV: Katatonische Chiffren sollen nun die Musik-/Filmarbeiten der neuen Werkgruppe XXVI: Hidden Messages das monatliche Opfer an die Götter der Kreativität ablösen.

Die Kulturredaktion würde darüber vermutlich etwas schreiben wie „Akustische Fragmente und visuelle Momente verdichten sich darin zu poetischen Videoclips der besonderen Art.“ Tatsächlich aber sind es einfach nur Botschaften an das 22. Jahrhundert, Forschungsberichte und persönliche Nachrichten von mir und anderen Reisenden, die über das endlich etablierte Internet den Weg zurück in unsere Zukunft gefunden haben werden, die einmal unsere Vergangenheit war.

Warum ich so offen darüber schreibe? Glauben Sie etwa an Zeitreisende? Im Ernst?









[Season 2023/24]

[Season 2022/23]

[Season 2021/22]

[Season 2020/21]

[Season 2019/20]

[Season 2018/19]

[Season 2017/18]

[Season 2016/17]

[Season 2015/16]

[Season 2014/15]

[Season 2013/14]

[Season 2012/13]

[Season 2011/12]

[Season 2010/11]

[Season 2009/10]